زندگی نامه

سردار شهید احد مقیمی، رئیس ستاد تیپ دوم لشکر مکانیزه۳۱ عاشورا بود. او علاوه بر این مداح اهل بیت هم بود و همین مورد باعث شده بود که رزمنده ها علاقه خاصی به او داشته باشند . وی می گفت: روضه‌خوانی اهل‌بیت درجه‌ای از عشق است که نصیب هر کسی نمی‌شود . به‌خصوص اینکه روضه‌خوان با تبعیت از ارباب خود اباعبدالله الحسین (ع) در راه حق به‌شهادت برسد. سردار شهید احد مقیمی در سال ۱۳۴۲ به دنیا آمد.وی وقتى به دنیا آمده بود که امام انقلاب خود را شروع کرد و او تمام لحظه‏هایش را براى انقلاب سپرى مى‏کرد. براى جنگ، و به عشق و یاد امام مى‏زیست: اگر امامِ امت نبود، ما نبودیم، یعنى دیگر از اسلام خبرى نبود. هیچ وقت از یارى کردن به امام کوتاهى نکنید و اگر اینچنین باشد، روز شکست ابرقدرت‏ها نزدیک است. وی از سال ۶۰ به سپاه و جبهه پیوست و در قوت مدیریت او همین بس که در بیست و دو سالگى مسؤولیت ستاد یک تیپ را به او سپرده‏اند. احد روز بیست و پنجم دى ماه ۱۳۶۵ در عملیات کربلاى پنج همراه با مصطفى پیشقدم ، با انفجار خمپاره‏اى در کنارشان شهید مى‏شوند. وقتی پیکر بى‏سر احد را آوردند. همه اشک مى‏ریختند. اما مادر احد نُقل مى‏پاشید و زینب‏وار دعا مى‏کرد. خدایا! این قربانى را از ما قبول کن! این شهیدِ حسین است، پیکر احد را با پنجاه و شش نفر از شهداى کربلاى پنج تشییع کردند. بخشی از وصیت نامه شهید: خدایا تو را شکر می کنم که بعد از ۱۴۰۰ سال ،ما را از پرچم داران اسلام قرار دادی که بتوانیم دینت را یاری کنیم و توفیقمان بده که در این راه ثابت قدم بوده و از منجلاب این جهان فانی در امان باشیم ، و یک خواهش از شما امّت حزب الله دارم،این مراسم های عزاداری را زنده نگه دارید. راه سعادت بخش حسین(ع)را ادامه دهید و زینب وار زندگی کنید. تمام شهیدان ما از راه پرورش یافته اند. من هم از خدا می خواهم که لیاقت شهادت در راه خودش را ، بزودی عطا فرماید که، دیگر از فراق دوستان و شهیدانمان ،صبرم تمام شده ولی از سوی دیگر باید بمانیم، تا شهید آینده شویم و از دیگر سو باید شهید شویم تا آینده بماند. هم باید شهید شویم تا فردا بماند و هم باید بمانیم تا فردا شهید نشویم. عجب دردی! چه می شد بار خدایا امروز شهید می شدیم و فردا زنده می شدیم، تا دوباره شهید شویم.ولی این را می دانم برای عزاداریهای آقا ابا عبدالله و گریه وزاریها برای مظلومیّت حسین(ع)دلم تنگ خواهد شد.

وصیت نامه

السلام علیک یا اباعبدالله . حسینون اولما ساهر د اده حیى نورالماز
حسینون عشقى اولان دلده اوز گه شور الماز .
بسم الله الرحمن الرحیم . (ان الله یحب الذین یقاتلون فى سبیله صفا کانهم بنیان مرصوص )سپاس خداى را برما منت نهاد و ما رابه اسلام متنعم ساخت و سپاس بر پیامبر بزرگ اسلام محمد (ص ) این اسوه بشریت و مبشر حریت را که به ما انسان بودن را آموخت و سپاس بر ائمه طهارت و ثلاله پاکش حضرت امام خمینى و با سلام به روان پاک شهیدان اسلام کهبا ایثار خون و هدیه جان سرودى بر قامت کلمه حق سرودند و پیام آور فجر آزادى و حریت گشتند و با سلام و درود بر رزمندگان کفر ستیز اسلام . خدایا مرا به نور عزت هر چه زیباتر برسان تا تو را عارف باشم و از جز تو روگردان شوم بار الها تو را وسیله شفاعت اولیائت قرار مى دهیم و اولیائت را وسیله پذیرش شفاعتشان قرار مى دهیم که به ما رحم کن و با معرفت و محیت بر ما منت بگذار و ما را از ظلمات به نور رهبرى فرما. بارالها خودت را به ما بشناسان جون اگر تو را بشناسیم دوستت مى داریم و چون تو را دوست داشتیم محبت تو آتش به خرمن هر چه باطل یا جهل است به آتش خواهد کشید. بار الها از رسوائى این و زشتى این مقامات شکایت به نزد تو آورده وبه در خانه فضل و کرمت پناهنده ام خدایا بار گناهانم بر سنگینى دلم افزوده است چه کنم حالا حز تو کسى را ندارم اى خدا خیلى مشتاق دیدارت هستم خدا دلم براى دیدارت خیلى تنگ شده است ( و هینى صبرت على هذا بک فکیف اصبر على فراقک ) گیرم عذابت را تحمل کردم فراغت را چگونه تحمل کنم اى خدا.
خدایا تو را شکر مى کنم که بعد از ۱۴۰۰ سال ما را در صف پرچمداران اسلام قرار دادى که بتوانیم دینت را یارى کنیم و توفیقمان بده که در این راه ثابت قدم بوده و از منجلاب این جهان فانى در امان باشیم . برادران و امت حزب الله هیچ وقت استغفار و دعا رااز یاد نبرید که مهمترین در مانها براى تسکین دردهاست وهمیشه بیاد خدا باشید در راه او قدم بردارید و از جهاد کوتاهى نکنید همانطور که خداوند وعده داده است (والذین جاهدوا و فینا لنهد ینهم سبلنا ) کسانى که در راه ما جهاد مى کنند بطور مسلم آنان را به راه هاى خودمن هدایت خواهیم کرد و هرگز نگذارید دشمنان بین شما تفرقه بیاندازد و شما را از روحانیت متعهد جدا کند و هیچ وقت از یارى کردن به امام امت بنیان گذار جمهورى اسلامى ایران کوتاهى نکنید( که اگر امام امت نبود ما نبودیم یعنى دیگر از اسلا م خبرى نبود) و اگکر این جنین باشد روز شکست ابر قدرتها نزدیک است . و باز یک خواهش دیگر از شما امت حزب الله دارم این مراسمهاى عزادارى را زنده نگهدارید چه در جبهه ها و چه در شهرهاى خودتان چون ما هر چه داریم از حسین داریم و اى عاشقان صدیق ابا عبدالله هرگز کسى از این در نامید بر نگشته و بدى از این در ندیده است راه سعادت بخش حسین (ع ) را ادامه دهید و زینب وار زندگى کنید تمام شهیدان ما از این در پرورش یافتند و من هم از خدا مى خواهم که اگر لیاقت شهادت در راه خودش را دارم بزودى عطا بفرماید که دیگر از فراق دوستان و شهیدانما ن صبرم تمام شد ولى از سوى دیگر باید بمانیم تا شهید آینده شویم و از دیگر صو باید شهید شویم تا آینده بماند هم باید امروز شهید شویم تا فردا بماند و هم باید بمانیم تا فردا شهید نشود عجب دردى چه میشد بار الها امروز شهید میشد یم و فردا زنده مى شویم تا دوباره شهید شویم . ولى این ار مى‌دانم براى عزادارى هاى آقا ابا عبدالله الحسین و گریه و زارى ها براى مظلومیت حسین (ع ) تنگ خواهد شد.
از تمام دوستان و آشنایان و برادران عزیزم که بر گردن من حق دارند و از من هر چه بدى و بد رفتار ى وخطائى سرزده باشد حلالم کنید و از خدا بخواهید که از تقصیرا این بنده عاصى بگذرد و اما شما اى پدرو مادر گرامى واقعا من براى شمافرزندآنجنان خوب و شایسته‌اى نبودم ولى شماها در مقابل هر چه داشتید براى پرورش فکرى و جسمى ما بکار گذاشتید واین به کوشش و سعى و تلاش شماهاست که اکنون من و بقیه جوانان امثال من به این موقعیت رسیدیم امیدوارم حلالم کنید چون اگر پدرو مادر از فرزند راضى باشد روحش آسوده خاطر میشود و خدا نیز مى بخشدش . در فاقم زیاد ناراحت نباشید و مى دانم که بیشتر از اینها صبور هستید از فول من از خواهرانم و برادرانم که به آنها نیز برادرى آنچنان نبودم حلالیت مطلبید و همیشه امدوارم در مقابل تمام مشکلات زندگى و مشکلات مملکتى و اسلام و قران که دشمنان زبون چشم دیدن اینها راندارد صبور و شکیبا باشید و در تمام احوالات اما م امت و یاران او را تنها مگذارید و پشتیبان ولایت فقیه باشیدو همیشه در صحنه چنگ و در مقابله بامنافقان داخلى بایستید و دیگر خدایا از اینکه گناهم زیاد است و همیشه در غیبت و افترا و حسودى به دیگر و غرق در گناهان بودم در درگاهت شرمنده ام و نمى توانم در روز قیامت به روى اولیائت و شهیدانت نگاه کنم پس ( حلالم کن اى خدا ) در آخر از برادران پایگاه مقاومت ها مخصوصا پایگاه شهید عبدالهى مى خواهم کهدر جبهه ها یارى کنید و همیشه در راه اسلام استوار باشیدچون مردان خدا ، همیشه در جبهه ها دین خدا را یارى میکنند. (والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته ) (مرا در وادى رحمت در جوار شهیدان و گلزار شهدا دفنم کنید ) و اگر مفقود شدم چه بهتر که در روز محشر با فاطمه زهرا (ص ) محشوخواهیم شد . بنا به روایتهایى که شنیده ام .